Belgian Duel Academy
<big>we zijn verhuisd naar een nieuw team copy de onderstaande link aub en join het team, bedankt!!!<big>

http://team-blackheart.justboard.net/forum

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Bdainlog
Belgian Duel Academy
<big>we zijn verhuisd naar een nieuw team copy de onderstaande link aub en join het team, bedankt!!!<big>

http://team-blackheart.justboard.net/forum

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Bdainlog
Belgian Duel Academy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


This is the Belgian Duel Academy
 
IndexBDA NIEUWSZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Sponsers

Laatste onderwerpen
» hoi mijn naam is rey
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyvr jan 07, 2011 9:07 am van Gast

» ik ben weer terug (tijdelijk denk ik)
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptywo dec 29, 2010 11:13 pm van driesforce

» dorms
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptywo dec 29, 2010 7:46 pm van moonangel

» what the... excess summon!?
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptywo dec 29, 2010 7:16 pm van roman

» solemn judgement
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptydi dec 14, 2010 7:12 pm van moonangel

» lockdowns
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptydi dec 14, 2010 6:16 pm van Tman456

» infernity's
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyvr dec 10, 2010 4:52 pm van blackfeatherdragon10

» Blackwings
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptydo dec 09, 2010 9:36 pm van blackfeatherdragon10

» Deck tips
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptydo dec 09, 2010 8:28 pm van blackfeatherdragon10

Kaart van de week

De Kaart van deze Week is: Red-Eyes Darkness Metal Dragon


Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Images%3Fq%3DRed-Eyes%2BDarkness%2BMetal%2BDragon%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1229%26bih%3D527%26tbs%3Disch:10%2C594&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=255&oei=RMKETKLnCtuXONqvsYwO&esq=4&page=3&ndsp=29&ved=1t:429,r:0,s:51&tx=34&ty=27&biw=1229&bih=527Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Red-EyesDarknessMetalDragonJUMP-EN-UR-LE


Attribute: DARK

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Moz-screenshotYu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Moz-screenshot-1Types: Dragon/Effect
Level: Level 10 File:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.pngFile:Star.png
ATK/DEF: 2800/2400

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Images%3Fq%3DGrandmaster%2Bof%2Bthe%2BSix%2BSamurai%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3DorgYu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Moz-screenshot-2Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Moz-screenshot-3


You can remove from play 1 Dragon-Type monster you control to Special Summon this card. Once per turn, during your Main Phase, you can Special Summon 1 Dragon-Type monster, except "Red-Eyes Darkness Metal Dragon", from your hand or Graveyard.


 

 Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
crow the bullet
Admin
Admin
crow the bullet


Man Aantal berichten : 232
Join date : 02-06-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyzo jun 06, 2010 1:08 pm

Algemene regels
Elke speler moet een deck hebben dat bestaat uit minimaal 40 kaarten maximum 60 kaarten. Je kan een side deck maken, dat bestaat uit maximaal 15 kaarten en een extra deck dat ook bestaat uit maximaal 15 Fusions of Synchro Monsters. Dit side deck bevat gelijk welk soort kaarten behalve fusions en synchro monsters, kaarten in dit side deck kan je gebruiken in een match duel, als duel 1 gedaan is kan je kaarten van je side deck in je main deck doen maar let wel je moet evenveel kaarten terug in je side deck steken, . Je kan van 1 kaart (bv. blackwing - sirocco the dawn) maar maximum 3 exemplaren hebben in je deck. Let wel op! Sommige kaarten zijn limited of semi-limited je hebt zelfs verboden kaarten

Je kan je tegenstander op een paar manierven verslagen:
1) je tegenstanders levenspunten van 8000 naar 0 laten gaan
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Lpzero
2) als je tegenstander geen kaarten meer heeft in zijn deck
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet 0cards
3) als je de 5 kaarten in je hand hebt: exodia the forbidden one, left arm of the forbidden one, right arm of the forbidden arm, left leg of the forbidden one, right leg of the forbidden one (met deze combo IN JE HAND win je automatisch door ze te laten zien)
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Exodiawin2
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Exodiawin
bijde spelers starten met 5 kaarten in zijn of haar hand en als het jouw beurt is trek je een kaart van je deck.


soorten kaarten
Monster
Monsters zijn het brandpunt van het spel, en worden gebruikt om aan te vallen en tegen de tegenstander te verdedigen. Elk monster heeft een level, een ATK en een DEF en worden gespeeld in een van beide Attack positie (face-up, rechtop) of Defense positie (zijwaarts geplaatst, face-down, tenzij anders vermeld op de kaart). Eenmaal per beurt,kunnen spelers een normal summon doen (een Level 4 of lager monster, of een meer krachtigesummon: Tribute Monster (Lv 5-6 oproepen vereist dan wel 1 monster (tribute), Lv 7 of hoger vereist twee tributes.)) er is ook nog special summon dat kan je door een effect van een kaart te gebruiken en special summon mag je zoveel doen als je maar wil tijdens je eigen beurt (of zelfs je tegenstander zijn beurt). Elke beurt kunnen de spelers 1 keer aanvallen met elk monster in Attack positie tijdens de battle phase. als je een monster aanvalt van je tegentander dat in aanvals positie staat (bv. ik heb blackwing sirocco the dawn(2000 atk) en tegenstander heeft mirage dragon (1600 atk) en ik val aan dan gaat tegenstander -400lp)dan worden er levenspunten afgetrokken(indien deze lager is, je monster zal worden vernietigd en heb je schade aan je eigen levenspunten of neem DEF punten als het is in Defensie positie (indien deze lager is dan je monster zal het vernietigd worden, maar zal je tegenstander geen schade hebben aan zijn/haar levenspunten). Afhankelijk van de uitkomst, kan lifepoints worden afgetrokken van de levenspunten van de speler. Elk monster heeft een bepaald attribuut en een bepaald type, soms heeft het monster zelfs een effect dat het spel gaat beïnvloeden.
Er zijn verschillende types van monsters, waarvan een aantal eisen dat bepaalde strategieën op te roepen:

1. Normaal (geel)
Een standaard monster dat je kan normal of tribute sumonen.
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Normalmonster
2. Effect (oranje)
Effect monsters hebben effecten die worden gebruikt om het spel te veranderen. Effecten variëren sterk, en worden ingedeeld in vijf verschillende soorten:
* Continuous
* Ignition
* Trigger
* Flip
* Quick
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Effectmonster
3. Fusion (paars)
Een monster dat uit de extra deck opgeroepen word door "polimeryzation" of een soortgelijke kaart. Voor een fusion summon heb je natuurlijk de 2 materialen ervoor nodig die moeten in je hand en/of op je veld staan (Voorbeeld: Het gebruik van "polimeryzation" en de materialen zijn 'Elemental Hero Avion' en 'Elemental Hero Burstinatrix' die vormen samen (special summon) 'Elemental Hero Flame Wingman'.
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Fusionsummon
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Fusionv
4. Ritueel (blauw)
Een monster dat is van de hand opgeroepen met behulp van een ritual kaart je moet ook monsters naar het graf sturen (van hand en/of veld) dat gelijk is aan het level van het ritual monster (Voorbeeld: de ritual kaart 'Black Luster Ritual' en 2 level 4 monsters laat de speler 'Black Luster Soldier' special sumonen (uit het hand).
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Ritualsummon
5. Synchro (wit)
Een monster dat uit het extra deck die kan opgeroepen worden door een 'Tuner' monster met een of meer non-tuner monsters op het veld weg te gooien naar het graf, waarvan het totale level gelijk is aan het level van het Synchro Monster dat je wil special sumonen. let wel op er zijn uitzonderingen soms moet je een specifieke tuner hebben.
(Voorbeeld: 'Junk Synchron' (LV 3 Tuner monster) en 'Speed Warrior' (Lv 2), special sumon 'Junk Warrior' (LV 5).)
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Tunerb
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Synchrox
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Synchromonster
ook heb je nu al synchro tuners die samen met een synchro monster een ACCEL SYNCHRO kunnen vormen (= synchro tuner + synchro monster)
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Accelsynchro
6. Token (grijs)
Een laag-aangedreven monster opgeroepen door middel van kaart-effecten.
magic and trap cards
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Spellsentraps
magic cards
Dit zijn kaarten die kunnen worden gespeeld, de hand, of stel op het veld voor later gebruik. Ze kunnen ofwel power-up van je monsters aanval / verdediging, andere kaarten te vernietigen, de levenspunten verhogen/verlagen,... Het is belangrijk om een goede balans hebben van deze in je deck. Spells komen in 6 vormen.
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Spellandtrapsymbols
1. Normaal
Verzonden naar het graf nadat het effect verdwijnt.
2. Quick Play
Kan worden ingesteld om te worden geactiveerd tijdens je tegenstanders beurt evenals je eigen beurt, of buiten gespeeld tijdens de main phase. Je kan ze wel niet activeren als je ze deze beurt face down hebt gelegd
3. Doorlopend
Blijf op het veld na activatie tot ze worden vernietigd.
4. Uitrusting
Dit koppel je aan een monster zodat het monster sterker wordt door hogere aanval/defence of een effect.
5. Veld
deze speel je in de veld-kaart zone, iedere veld kaart heeft wel een verschillend effect.
er kan maar 1 veld kaart tegelijk op het veld liggen, als er een veld kaart word gespeeld en er ligt al een veld kaart op het veld dan is de veld kaart die er lag vernietigd.
6. Ritueel
Wordt gebruikt om rituele monsters op te roepen.

trap kaart
Kaarten die geactiveerd worden in reactie op bepaalde situaties, meestal bij een tegenstander een effect of aanvallen activeert. Ze liggen face down op het veld en kunnen niet worden geactiveerd op de turn dat ze zijn gelegd, tenzij er een effect zegt van wel. Hun gebruik is gebruikelijk om de aanvallende monster te vernietigen, de schade, of eventueel omleiden van de schade terug op de tegenstander te vuren. Er zijn drie soorten valkaarten:
1)Normale vallen worden Spell Speed 2. Ze kunnen niet worden geactiveerd tijdens de beurt van een speler, indien zij werd gespeeld die beurt. somige val kaarten zijn om je monster een atk of defence bij te geven, deze zijn ook spelle speed 2
2)Continu val kaarten zijn ook Spell Speed 2. Hun effect in het spel blijft tot aan de verwoesting voorwaarden vervuld zijn.
3)Counter val kaarten hebben een Spell Speed 3.
voor meer info over de spell speed van kaarten moet je in het volgende topic kijken:
https://belgian-duel-academy.actieforum.com/artikels-f16/het-grote-chain-en-spell-speed-topic-t169.htm?highlight=spell+speed

nog enkele regels:
- als je in je end phase 7 kaarten hebt moet je er 1 discarden
- als je een "cost" moet betalen bij een kaart bv. lightning vortex, en deze kaart word genegeerd dan blijft de cost betaald!
- voor het goed verloop van het duel, vraag aan je tegenstander "chain?" als je iets doet

overloop van turns:
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Turnsoverloop


dit zijn alle regels, als er nog vragen zijn post het hier of vraag het aan mij!!!

ZIE ZEKER: Het grote chain & spell speed topic
Terug naar boven Ga naar beneden
blackfeatherdragon10
Pro Duellist
Pro Duellist
blackfeatherdragon10


Man Aantal berichten : 78
Join date : 15-02-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Zwijndrecht, Zuid-Holland

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyzo jun 06, 2010 5:25 pm

je vergeet een paar manieren om te winnen, maar verder is het goed vertaalt
Terug naar boven Ga naar beneden
crow the bullet
Admin
Admin
crow the bullet


Man Aantal berichten : 232
Join date : 02-06-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyzo jun 06, 2010 8:33 pm

blackfeatherdragon10 schreef:
je vergeet een paar manieren om te winnen, maar verder is het goed vertaalt

zoals?
Terug naar boven Ga naar beneden
crow the bullet
Admin
Admin
crow the bullet


Man Aantal berichten : 232
Join date : 02-06-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyzo jun 06, 2010 11:51 pm

dit topic is heel belangrijk voor genestealer,
hij kent namenlijk zijn regels niet goed, helemaal niet goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
avatar



Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyzo jun 06, 2010 11:52 pm

ken de regels beter dan jouw
Terug naar boven Ga naar beneden
quanah1
Admin
Admin
quanah1


Man Aantal berichten : 158
Join date : 03-06-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerpen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 12:02 am

Ok wa is het probleem nu weer?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.belgianduelacademy.tk/
Gast
Gast
avatar



Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 12:06 am

kom online op msn
Terug naar boven Ga naar beneden
crow the bullet
Admin
Admin
crow the bullet


Man Aantal berichten : 232
Join date : 02-06-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 2:11 am

genestealers schreef:
ken de regels beter dan jouw
oh wacht zo te zien toch niet:
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Bewijss

wie kent er nu zijn regels niet?
en trouwens kdacht dat in de regels stond niet schelden:
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Insulting
dit was eerst gescholden en daarna heb ik hem klein kind genoemd en een paar minuten later:
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Insulting2

kweet niet hoor maar ik stelde het rulebook samen, en jij niet, als je je rules zo goed kende wrm deed jij dat dan niet???
+ insulting is forbidden...
wat een goede speler ben jij zeg!

nou ik heb men punt bewezen als een GM van het gehele spel het zegt klopt het, maar kom ik ben dan toch niet zo kinderachtig dat ik iemand dat me irriteert ban.

groeten
crow the bullet (overwegend eruit te stappen)
Terug naar boven Ga naar beneden
quanah1
Admin
Admin
quanah1


Man Aantal berichten : 158
Join date : 03-06-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerpen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 7:22 am

Met het effect, moet ik crow gelijk geven. Maar probeer a.u.b. niet elkaar uit te maken voor het vuil van de straat. Een elite duellist Begint niemand uit te schelden, dit geldt voor beiden.

Als er nog eens een discussie is, dan post je de discussie bij keert effecten, daar leg je het helemaal uit en vertel je waarom jij denkt dat je gelijk hebt. EN begin al niet met te zeggen die kent zijn regels niet enzo. OK? Dan kan je eventueel nog aan iemand extra vragen wat hij ervan denkt, zoals crow juist gedaan heeft. Wanneer het topic gepost is mag de andere zijn mening geven waarom hij gelijk zou hebben en proberen te bewijzen. Of toegeven van wat de andere zegt misschien wel kan kloppen. Ook zonder elkaar te beledigen.

IS DIT DUIDELIJK.
Ik zou graag hebben dat jullie je als volwassen mensen dragen. Zeggen dat het je spijt dat je zo tegen elkaar bent ingegaan en elkaar beledigd hebben. EN dat jullie de volgende keer als er een discussie dit als volwassen mensen kunnen oplossen zoals ik net uitgelegd hebt.

KUNNEN JULLIE DIT NIET DAN ZAL IK MAATREGELEN TREFFEN.

MvG
Quanah1
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.belgianduelacademy.tk/
Gast
Gast
avatar



Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 8:58 am

ik moet toegeven dat het fout was aan mijn kant om hem te beledigen (ondanks dat hij mij ook beledigd heeft maar dat is het onderwerp nie) maar ik heb er geen spijt van want ik vind dat het waar is maar goed quanah ik heb in me pmetje mezelf ook duidelijk gemaakt dus kga er nog een dagje op zitten maar om 12 uur snachts precies gaat er iets veranderer oh ja en p.s. dat stukje over the cat with the white tail zijn effect werkt gwn net als (slect voorbeeld) man eater bug hij raakt flpped en krijgt prior door de aanval
Terug naar boven Ga naar beneden
quanah1
Admin
Admin
quanah1


Man Aantal berichten : 158
Join date : 03-06-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerpen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 11:21 am

genestealers schreef:
ik moet toegeven dat het fout was aan mijn kant om hem te beledigen (ondanks dat hij mij ook beledigd heeft maar dat is het onderwerp nie) maar ik heb er geen spijt van want ik vind dat het waar is maar goed quanah ik heb in me pmetje mezelf ook duidelijk gemaakt dus kga er nog een dagje op zitten maar om 12 uur snachts precies gaat er iets veranderer oh ja en p.s. dat stukje over the cat with the white tail zijn effect werkt gwn net als (slect voorbeeld) man eater bug hij raakt flpped en krijgt prior door de aanval

Hier is nog wat mee uitleg wat er met een flip monster juist gebeurd.

Flip Monster Effects occur when a Flip Effect Monster is flipped face-up; either as a result of battle, a Flip Summon, or by another card effect, such as Swords of Revealing Light. Cards like Ceasefire can flip face-down cards face-up, but no Flip Effects can be activated.

If the monster is flipped up and destroyed as a result of battle, the card is destroyed first, and then its effect is activated (on the field) and resolved in the Damage Step to prevent the card from targeting itself in the cases of effects like Hane-Hane.

DUs eerst is die naar graveyard voor het effect gebeurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.belgianduelacademy.tk/
Gast
Gast
avatar



Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 12:25 pm

das best wel onlogisch want in de damage step raakt hij flipped en in de end step destroyed dus in de damage step word ook het effect geactiveerd
Terug naar boven Ga naar beneden
crow the bullet
Admin
Admin
crow the bullet


Man Aantal berichten : 232
Join date : 02-06-10
Leeftijd : 36
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Emptyma jun 07, 2010 5:23 pm

Gast schreef:
das best wel onlogisch want in de damage step raakt hij flipped en in de end step destroyed dus in de damage step word ook het effect geactiveerd
erm ff voor iedereen duidenlijk te stellen
WORD FLIPPED IN BATTLE STEP en die is als je battle uitroept de eerste step
je kan namenlijk niet weten wat de damage is als het monster niet flipped is -.-
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet   Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Yu Gi Oh Algemene Regels - crow the bullet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» BDA crow the bullet anniversary event!!!
» Het grote chain & spell speed topic - crow the bullet
» Regels yu-gi-oh
» Regels Opdrachten
» Regels Artikels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Belgian Duel Academy :: Duel Lessen :: Artikels-
Ga naar: